The Salley Gardens / Britten / Pears&Britten

ベンジャミン・ブリテン Benjamin Britten (1913~1976)

forksong arrangement

サリー・ガーデン The Salley Gardens Irish Tune, words by W.B. Yeats


www.youtube.com ・ Youtube検索結果

Down by the Salley gardens my love and I did meet;

柳の園の近くで僕たちは出会った

She passed the salley gardens with little snow-white feet.

彼女は小さな白い足で柳の園を歩いていった

She bid me take love easy, as the leaves grow on the tree;

木に葉が生えるように、愛は自然なことよと彼女は言った

But I, being young and foolish with her did not agree.

でも僕は若く愚かだったのでうなずかなかった

 

 

In a field by the river my love and I did stand

川の岸辺の野原で僕たちは立っていた

And on my leaning shoulder she laid her snow-white hand.

そして彼女は僕の肩に雪のように白い手を置いた

She bid me take life easy, as the grass grows on the weirs;

岸辺に草が生えるように、人生を気楽にお考えなさいと彼女は言った

But I was young and foolish, and now am full of tears.

でも僕は若くて愚かだった、そして今は涙にくれている